برگزاری یادواره ۴۳۶ شهید رسانه مقامت در تهران

اولین یادواره ۴۳۶ شهید رسانه مقامت روز دوشنبه (٨ اسفند) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

تصویر برگزاری یادواره ۴۳۶ شهید رسانه مقامت در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سید حمیدرضا طباطبایی دبیر نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: همایش این یادواره با عنوان «راویان مقاومت» به صورت سه جانبه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی و با حضور هفت کشور حوزه مقاومت بر پا می شود.

وی افزود: کشورهای حوزه مقاومت شامل ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن، فلسطین و افغانستان است.

طباطبایی با بیان اینکه شناسایی شهدای رسانه ای محور مقاومت به کمک اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی انجام شده است، خاطرنشان کرد: شهدا و جانبازان رسانه از کشور ایران ١٧١ شهید و ١٧ جانباز و از کشور افغانستان ٩٥ شهید، ٢ جانباز، عراق ٣٦ شهید و ٧٦ مجروح، سوریه ٥٤ شهید و یک جانباز، لبنان ١٧ شهید، یمن ١٨ شهید و فلسطین ٤٥ شهید است.

دبیر همایش راویان مقاومت گفت: در این همایش علاوه بر وزرا و روسای بنیاد شهید کشورهای محور مقاومت، تعدادی از مقام‌های سیاسی و مدیران رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران، عراق، لبنان، سوریه، یمن، فلسطین و افغانستان نیز حضور خواهند داشت.

طباطبایی افزود: اولین یادواره شهدای رسانه مقاومت با حضور ۱۴۰ خانواده شهید رسانه‌های کشورهای محورهای مقاومت و ۲۰۰ خانواده شهید رسانه‌های ایران اسلامی با هدف بزرگداشت مقام شهدای رسانه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می شود.

وی ادامه داد: دوشنبه بعدازظهر تفاهم فرهنگی با محور مقامت در هتل آزادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشورهای مدعو منعقد می شود.

منبع: ایرنا

464584